Subject: FW: 25-09 LC3381 Topi kinnistul Rail Baltic Estonia liitumine elektrivõrguga Veneküla ja Soodevahe küla, Rae vald, Harju maakond
From: Elliko Kõiv <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Thu, 24 Jul 2025 11:03:21 +0300

Tere

Edastan.

Parimate soovidega

Elliko Kõiv

Tehnovõrkude koordinaator

Planeerimise osakond

Tehnovõrkude üksus

Tel: 57 848 581

E-post:  <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Harri Laks <[email-masked]>
Sent: Tuesday, July 22, 2025 10:07 AM
To: Elliko Kõiv <[email-masked]>
Cc: Laur Kõiv <[email-masked]>
Subject: 25-09 LC3381 Topi kinnistul Rail Baltic Estonia liitumine 
elektrivõrguga Veneküla ja Soodevahe küla, Rae vald, Harju maakond

Tere, Elliko!

Lõpuks saime Elektrilevi ja RBE-ga esitatud küsimustele vastused. 
Küsimustele vastasin punasega. Kuna failid nii suured, et ei lase Teile 
saata, siis lisan dropboxi lingi - 
<https://www.dropbox.com/scl/fo/sxtauj12tdv6dt85ne8t0/ALdKTl4VbRzUd5-U6B60ep4?rlkey=4hqx3t22p44nfvypmg0azixy6&st=rxls1eq2&dl=0> 
https://www.dropbox.com/scl/fo/sxtauj12tdv6dt85ne8t0/ALdKTl4VbRzUd5-U6B60ep4?rlkey=4hqx3t22p44nfvypmg0azixy6&st=rxls1eq2&dl=0

1.	Projektis peab olema lahendatud ka juurdepääs alajaamale. Sinu poolt 
projekteeritud alajaama asukoht ei ole hea, seal piirkonnas asuvad truubid 
ja kraavid ning juurdepääs alajaama rajamiseks ning hilisemaks 
teenindamiseks on raskendatud. Alajaamale juurdepääsu tagamisel tuleb 
arvestada Tee projekteerimisnormidega. – Rail Baltic Estonia ja Elektrilevi 
jõudsid järeldusele, et alajaama ei tule, sest hetkel pole võimalik määrata 
selle asukohta, mis sobiks kõikide osapooltele.
2.	Projektalale jäävad ka kaks ehitusteatise menetlust, palun teha koostööd 
nende projektide koostajatega ning kaablite ja alajaama kavandamisel nendega 
arvestada. – Projekteerimisel lähtume ehitusloast 2311271/03679, mille 
käigus asendatakse keskpinge õhuliin maakaabelliiniga ning Elektrilevi on 
sellele juurde lisanud Loo piirkonnaalajaamast uue maakaabelliini ja 
reservtorud kuni Radisti alajaamani, mis paikneb Radisti tee 1a kinnistul.

2.1.            Ehitusluba 2311271/03679  (menetlus 361184). Menetlus on 
lõppenud ja haldusakt on väljastatud.

3.	Palun  arvestada ka RB raames kavandatavate perspektiivsete viaduktide 
konstruktsioonidega ning kanda RB lahendus asendiplaanile. Jälgida, et 
kavandatavad kaablid ei jääks viaduktide koonuste ega ka treppide alla. 
Mõistlik oleks antud asukohas tuua kaabeldus piiri äärde eemale 
perspektiivsest viaduktist. Ühtlasi vaadata lahendus üle ka olemasoleva 
kraavi juures, kas kaabli sügavus on piisav või tuleks antud kohas viia 
kaabeldus sügavamale. – Võimalusel näidata Varivere teele kavandatud 
viadukti ja projekteeritava maakaabelliini ristumise koht, et saaks kohe 
ristumise koha paika ja ei peaks korduvalt lahendust muutma. Teise viadukti 
juures tõin maakaabelliini kinnistu piiri äärde. Ristumisel olemasoleva 
kraaviga on kaabel projekteeritud kraavi põhjast 2,0m sügavamale, sellest 
peaks piisama.

4.	Palun lahendus siduda RB projektiga „DPS1 Ülemiste Kangru RW0400. Raudtee 
alates prioriteetlõigu algusest kuni Rae/Soodevahe jaamani (0+000-6+600)“ 
(konsultant: IDOM, Consulting, Engineering, Architecture S.A.U., 
alltöövõtjad: Skepast & Puhkim OÜ, Reaalprojekt OÜ, HeatConsult OÜ, töö nr 
RW0400). – RBE projektijuhi sõnul on see lahendus vana ning selle järgi ei 
ehitata trassi välja.
5.	Palun teha koostööd Nigula ja Vaivere tee 1 kinnistute ning lähiala 
detailplaneeringu nr DP272-2022 koostaja Guru Projekt OÜ-ga  ja arvestada 
elektriprojektis DP lahendusega. – Lisatud detailplaneering ning sellega on 
arvestatud.
6.	Palun kontrollida geoaluse andmeid, see ei ole korrektne? – Geoalus on 
kooskõlastatud Eesti Raudteega, ei oska öelda, miks pole seda maakaabelliini 
märgitud. Märkisin selle igaks juhuks peale.

Lugupidamisega

STROMTEC OÜ

Projekteerija

Harri Laks

Mob +372 53 835 935

E-post  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

From: Elliko Kõiv <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, May 27, 2025 1:11 PM
To: Harri Laks <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Laur Kõiv <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: 25-09 LC3381 Topi kinnistul Rail Baltic Estonia liitumine 
elektrivõrguga Veneküla ja Soodevahe küla, Rae vald, Harju maakond

Tere Harri

Meie TEAMS vestluse jätkuks.

1.	Projektis peab olema lahendatud ka juurdepääs alajaamale. Sinu poolt 
projekteeritud alajaama asukoht ei ole hea, seal piirkonnas asuvad truubid 
ja kraavid ning juurdepääs alajaama rajamiseks ning hilisemaks 
teenindamiseks on raskendatud. Alajaamale juurdepääsu tagamisel tuleb 
arvestada Tee projekteerimisnormidega.
2.	Projektalale jäävad ka kaks ehitusteatise menetlust, palun teha koostööd 
nende projektide koostajatega ning kaablite ja alajaama kavandamisel nendega 
arvestada.

2.1.            Ehitusteatis  2511201/34264 (menetlus 485559). Antud 
ehitusteatis on alles menetluses ja Transpordiameti poolt tagastatud 
märkustega lahendamiseks.

2.2.            Ehitusluba 2311271/03679  (menetlus 361184). Menetlus on 
lõppenud ja haldusakt on väljastatud.

3.	Palume teha koostööd  RB projekteerijaga  ja leida perspektiivse RB 
hooldusteelt ligipääs kavandatavale alajaamale.

4.	Palun  arvestada ka RB raames kavandatavate perspektiivsete viaduktide 
konstruktsioonidega ning kanda RB lahendus asendiplaanile. Jälgida, et 
kavandatavad kaablid ei jääks viaduktide koonuste ega ka treppide alla. 
Mõistlik oleks antud asukohas tuua kaabeldus piiri äärde eemale 
perspektiivsest viaduktist. Ühtlasi vaadata lahendus üle ka olemasoleva 
kraavi juures, kas kaabli sügavus on piisav või tuleks antud kohas viia 
kaabeldus sügavamale.

5.	Palun lahendus siduda RB projektiga „DPS1 Ülemiste Kangru RW0400. Raudtee 
alates prioriteetlõigu algusest kuni Rae/Soodevahe jaamani (0+000-6+600)“ 
(konsultant: IDOM, Consulting, Engineering, Architecture S.A.U., 
alltöövõtjad: Skepast & Puhkim OÜ, Reaalprojekt OÜ, HeatConsult OÜ, töö nr 
RW0400).
6.	Palun teha koostööd Nigula ja Vaivere tee 1 kinnistute ning lähiala 
detailplaneeringu nr DP272-2022 koostaja Guru Projekt OÜ-ga  ja arvestada 
elektriprojektis DP lahendusega.
7.	Palun kontrollida geoaluse andmeid, see ei ole korrektne?

Ikka head

Elliko Kõiv

From: Harri Laks <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, April 23, 2025 6:22 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: 25-09 LC3381 Topi kinnistul Rail Baltic Estonia liitumine 
elektrivõrguga Veneküla ja Soodevahe küla, Rae vald, Harju maakond

Tere!

Saadan kooskõlastamiseks elektrirajatise projekti. IKÕ joonised koostan 
siis, kui olen saanud esialgse nõusoleku projekteeritud trassikoridorile.

Lugupidamisega

STROMTEC OÜ

Projekteerija

Harri Laks

Mob +372 53 835 935

E-post  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.